O III Premio Luísa Villalta apoia proxectos audiovisuais, multidisciplinares, escénicos e de tradución feminista
O xurado seleccionou as oito propostas culturais pola igualdade gañadoras desta edición, na que por primeira vez se premian iniciativas orixinais e inéditas xa iniciadas ou con continuidade no ano 2020

Desde un proxecto de tradución feminista entre linguas non hexemónicas ata unha iniciativa multidisciplinar que compila testemuñas de mulleres vítimas do franquismo, pasando por audiovisuais e propostas escénicas, conforman os oito proxectos seleccionados no III Premio "Luísa Villalta" a proxectos pola igualdade.
Convén lembrar que o Premio Luísa Villalta, que promove a Deputación da Coruña a través das áreas de Cultura e Igualdade, contemplaba nesta edición, e como novidade, que as iniciativas que se presentaran ao certame debían estar xa iniciadas ou con continuidade no ano 2020, e para as oito propostas seleccionadas contempla un importe máximo de 12.500 euros para cada unha.
O xurado estivo composto pola adxunta da Vicerreitoría de Cultura e Igualdade da Universidade da Coruña, María Leticia Eirín García, pola historiadora da arte María do Carme Galego Marante, e pola técnica de Igualdade da Deputación, Eva Ovenza Pereira. Tamén participou a deputada de Igualdade, María Muíño, en calidade de presidenta do xurado, e a xefa do Servizo de Acción Social, Cultura e Deportes, Mercedes Fernández-Albalat Ruiz, en calidade de secretaria.
Proxectos seleccionados
Sementæ: procesos de tradución feminista entre linguas non hexemónicas. María Reimóndez Meilán
É un proxecto concibido para traballar dende linguas non hexemónicas e alterar o corpus de pensamento e práctica feminista internacional. Inclúe un proceso de selección e tradución de textos dende tres linguas non hexemónicas ademais do galego, a súa tradución intermedia a unha lingua hexemónica e, partindo desta, a tradución ás demais linguas escollidas. O resultado será a elaboración dun repositorio onde estarán accesibles ao público os textos tanto
en galego como na lingua orixinal.
Longametraxe documental participativa sobre memoria e relato íntimo feminino: "CRÍAS". Xiana Gómez Díaz
Este documental baséase nun arquivo único e pioneiro conformado por materiais da vida cotiá de mulleres contemporáneas: diarios de adolescencia, fotografías, películas e gravacións sonoras recompilados e estudados durante máis de cinco anos. A combinación no filme destes materiais pretende espertar preguntas sobre os espazos íntimos (con marxe para un autorrelato contraditorio, emocións, dúbidas, desexos, experimentos) e públicos (onde un relato alleo é interiorizado, aparecendo o silenciamento e a negación), de xeito que se evidencien cuestións sobre relato, lexitimidade e xénero: quen conta o relato da vida das mulleres? Quen (che) conta a túa propia historiaAutorrelato, re-descubrimento, espazo propio, segredo, silenciamento, ocultación, negación.
Deben falar. Silvia Fernández Romero
Documental sobre a percepción da violencia de xénero no medio rural, co obxectivo de visibilizar o problema a través dun discurso dialóxico, é dicir, dando o lugar central á palabra das participantes e poñéndolle rostro a cada unha delas. Pon o foco na violencia invisible, entendida como aquela aceptada pola sociedade por se entender como algo diferente da violencia de xénero
As Mapoulas. Mulleres libres de Monte Alto/As Atochas, casas refuxio Laboratorio Escénico S. Coop. Galega
Creación escénica onde se mestura a dramaturxia teatral, a danza, a música, a poesía e o vídeo. A obra centrase na figura histórica de Alicia Dorado, anarquista panadeira de 25 anos, e na súa casa refuxio na rúa do Carmen, na cidade de A Coruña. O proxecto trata a vida das casas refuxio, militancia, o compromiso, as relacións coas outras compañeiras, o barrio e a liberdade nun contexto de gran represión que remata o 10 de xullo de 1937 coa súa morte e a doutras compañeiras/os nun asalto policial.
Os nenos da varíola. Victoria Pérez Varela
Adaptación teatral para público xuvenil e adulto da novela homónima de María Solar. Un proxecto escénico de divulgación científica, memoria histórica e de posta en valor dunha muller pioneira esquecida pola historia: Isabel Zendal. Destaca pola súa capacidade de sensibilización e visibilización da igualdade de xénero na ciencia, motivando a reflexión sobre a transcendencia da memoria histórica, ao tempo que incorpora medidas de accesibilidade universal a través da adaptación física, a subtitulación, e acompañamento auditivo.
BRAVAS. Culturactiva S. Coop. Galega
Propón a posta en valor do papel das mulleres na historia a través do teatro e inclúe, ademais da posta en escena, a realización de vídeos e unidades didácticas. Este proxecto destaca pola capacidade de promoción da igualdade con impacto social e innovación, e pola procura de solucións a problemas sociais a través do traballo colaborado co alumnado.
Traballadoras da liberdade. ABA Films 1 SL
A partir da compilación de testemuñas de mulleres vítimas do franquismo formula a realización dun libro, un audiovisual, unha exposición e unha unidade didáctica. O proxecto está coordinado co tecido asociativo con capacidade de reflexión sobre a memoria histórica e incorpora medidas que garanten a accesibilidade para persoas con discapacidade auditiva e visual principalmente.
Proxecto Anónimas. Gemma Marqués Redondo
"Anónimas, retratos de musas cotiás" é un proxecto multidisciplinar que combina publicacións, exposicións, deseño gráfico, pintura mural e cursos desde onde reivindicar a todas as mulleres anónimas, especialmente no rural. O proxecto parte da consideración da arte como elemento transformador, polo que ten gran capacidade de impacto e transferibilidade no territorio.